Monday, November 19, 2012

Baking Class

Harini nak cerita pasal Kek pulak . Ada sesiapa yang gile makan kek tak ? atau pun yang suke buat kek ? heheh .. sebenarnya saya bukan la suka sangat buat kek ni dan nak kata hobi pun tak jugak .. baru-baru la jugak berjinak dalam baking ni ... Lagipun bagi saya , buat kek ni adalah something yang special . memang semua orang boleh belajar buat kek ni . tapi kalau tak ada kesungguhan dan minat , susah jugak nak buat kek yang sedap dan cantik ... saya sendiri akui , masa mula-mula buat kek kat rumah . saya ikut semua yang saya belajar tapi kek tu tak menjadi .. maksud tak menjadi tu bukan hancur , cuma kek tu jadi manis sangat dan kembang sangat ... tapi still boleh makan la . hehee mesti korang pun ada pengalaman macam saya kan? pada yang berjaya buat dengan baik tu , tahniah la yer . anda memang hebat ! hehehe


Saya belajar 4jenis kek masa pergi baking class sebelum ni ... MARBLE CHEESE CAKE , CARROT CAKE , RED VELVET dan TOFEE CARAMEL CHEESE CAKE ... Saya selalu buat marble cheese cake tu sebab sedap ... dan saya pun ada amik tempahan untuk kawan-kawan or saudara-mara yang order . Nak kata saya terjebak dalam bisnes tu tak jugak la . sebab saya belum ada ilmu baking sepenuhnya . Ape yang saya belajar ni saya boleh la buat . Kalau request yang lebih-lebih , mintak maaf yer .. saya masih belajar ...

Pada saya la , buat kek ni bukan semata-mata kerana hobi je . tapi bila kite buat kek , banyak tenaga dan idea yang kite kene kerah . Maksud nya , time kite nak deco kek tu dan idea untuk men-deco kek tu ... Kalau saya tengok design-design kek yang akak-akak tu buat , sangat kreatif . Kadang-kadang saya wonder jugak , macam mana akak ni buat kek secantik ni ? Masyallah , hebat betul akak-akak kite ni yer ... Kagum saya dibuatnya . Kerana nak tahu macam mana nak buat kek tu , sebab tu la saya belajar buat kek . Saya mulakan dengan kek yang simple-simple dulu . Insyaallah saya akan pergi lebih jauh dari ni . heheee

Sekarang saya rasa seronok bila saya da menguasai cara-cara buat 4kek ni ... Saya rasa ini satu kelebihan buat saya dan wanita lain . Sememangnya buat kek ni perlukan kesabaran yang tinggi dan minat itu sangat penting . kalau betul-betul niat nak belajar , mesti fokus . kalau tak ,ape pun tak jadi . . lepas belajar , tak praktikkan kat kat rumah .. So kek pun dah tak jadi macam kek dah hahahaa ...

Jum tengok 4 jenis kek yang saya buat tuh ... Mesti korang rasa nak buat jugak kan ? kadang-kadang buat kek ni boleh mengisi masa lapang kite .. so ada la bende berfaedah nak buat kan .. Pada yang nak tambah pendapatan , sangat-sangat digalakkan belajar buat kek ni . Kot-kot ada ramai yang nak order . hehehee




Pada sesiapa nak belajar buat kek ni , boleh drop your email ok ? nanti saya kongsi info kat mana saya belajar buat kek ni . sebab kalau buat dengan akak ni , insyaallah semua memuaskan hati . ape yang dijual , itu yang diajar .. bukan macam certain orang , dia tak kan bukak semua resepi dia kat pelajar dia .. Sebab banyak kes tau saya dengar masa dalam kelas ni . pelajar-pelajar lain semua kata time dorang belajar kat tempat lain . resepi yang dia bagi , tak sama dengan ape yang dia jual ... So hati-hati la pilih pengajar .. Tapi jangan risau , dengan akak ni ... insyaallah korang puas hati :)

2 comments:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    Menyediakan Deposit Via Pulsa TELKOMSEL / XL
    Dompet Digital Via OVO, DANA, LINK AJA DAN GOPAY
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : +855 88 868 8229
    Online 24Jam Bosku
    www.dewa-lotto.site
    www.dewa-lotto.club

    ReplyDelete
  2. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    Menyediakan Deposit Via Pulsa TELKOMSEL / XL
    Dompet Digital Via OVO, DANA, LINK AJA DAN GOPAY
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : +855 88 868 8229
    Online 24Jam Bosku
    www.dewa-lotto.site
    www.dewa-lotto.club

    ReplyDelete