Friday, March 1, 2013

Penang Lagi ~

Kali kedua ke penang ni takde apa yang special . just nak cite pasal aktiviti lepaking saya kat sana . 2hari 1malam saje saya di penang . 1st day kat sana just jalan-jalan sekitar penang je . Kami menginap di HOTEL MALAYSIA ... korang boleh check kat website dorang ni yer ...  http://www.hotelmalaysia.com.my/


 Tempat dia agak selesa , dari segi kebersihan bilik dan juga toilet yang agak besar dan bersih . Actually saya agak dissapointed sikit bila datang penang ni , sebab dah masuk dua kali datang sini tapi saya tak berasa puas oleh kerana kami just spend our time kat sekitar penang dan bukan di tempat-tempat yang selalu dikunjungi oleh tourist .


Walaubagaimanapun , kalau ada rezeki dan panjang umur saya tetap akan datang ke penang lagi sebab saya tau banyak tempat-tempat yang menarik kat penang ni untuk diterokai . Dan saya berharap yang saya akan dapat kepuasan yang saya cari kat negeri penang ni . Jangan tak tahu eh , saya belum pernah pegi kat tempat-tempat nih even dah dua kali saya sampai ke penang nih .
so sad :(

  • BUKIT BENDERA
  • BATU FERINGGI
  • RUMAH P.RAMLEE
  • FORT CORNWALLIS
  • WAR MUSEUM
  • GURNEY DRIVE
 Dan Lain-Lain .........


Hmmm tapi ape pun , malam tu kami menjamu selera kat satu restoran ni . Tak sure kat area mana la sebab nye saya kureng tau jalan-jalan kat situ . Tapi tak silap saya tempat tu tak jauh dari Queensbay mall . Nama kedai tu  Nurul Ikan Bakar ... Boleh check kat sini  https://foursquare.com/v/nurul-ikan-bakar/  .... Tempat dia agak besar dan menarik perhatian saya . Makanan pun okay jugak , cuma mungkin service slow skit . tapi jangan marah-marah tau ? tempat ni ramaiiiiiiiiiii sangat orang .. Jadi harap faham yer ... Jangan ikutkan sangat lapar perut tuh . Kalau nak cepat sangat , boleh pegi je restoran yang tak ramai . eh tibe-tibe emosi plak . hehe bukan ape , saya tak suke orang ngamuk-ngamuk tak tentu hala pasal service lembap . Kadang-kadang tu kite kene tengok jugak , ramai ke tidak customer kat restoran time tu . Kalau ramai , banyak kan bersabar ok ? hehe Ni saya sertakan sikit gambar kedai tu ... Jum kite tengok .... :)





 















 Ni la restoran tu . Harga pun okay je , tak la mahal mana . So ini la aktiviti kami pada hari pertama di penang . Lepas makan kami terus balik hotel and borak sekejap dan terus tido ... Almaklum lah perut kenyang , semua pakat mengantok . Hahahaha ....



And the seconda day pulak , its time to go back ... Tapi kali ni kami tak ikut jambatan pulau pinang , sebab nye saya nak rasa macam mana naik ferry untuk seberang laut tu .. Time tu hati ni rasa excited sangat , almaklum ler jarang dapat naik ferry ni .. Memang jakun skit eh ... hihihi 




Gini ler ghupe nye ferry tu . hehee Kalau dari island nak seberang , tak perlu bayar . its freeeee okay ? kalau dari seberang nak ke island kene bayar dalam rm8 kalau tak silap ... Syok naik ferry , berangin jer . Takde la asik lalu darat je kan ? Anyway , suatu hari nanti akan ku tebus segala ketidakpuasan hatiku di sini nanti .  Penang wait for me okay ? hehe

1 comment:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    Menyediakan Deposit Via Pulsa TELKOMSEL / XL
    Dompet Digital Via OVO, DANA, LINK AJA DAN GOPAY
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : +855 88 868 8229
    Online 24Jam Bosku
    www.dewa-lotto.site
    www.dewa-lotto.club

    ReplyDelete