Monday, December 24, 2012

Rombongan ke Teluk Batik

Setiap tahun saya akan bercuti ke serata tempat , namun baru beberapa tahun saya mengikuti group abang saya dimana group ini terdiri daripada kawan-kawan abang saya dari zaman persekolahan dia lagi . Jadi , setiap tahun mereka menghabiskan masa bercuti beramai-ramai . Lokasi pilihan untuk tahun ni adalah Teluk Batik yang bertempat di Negeri Perak .

Seramai 44orang yang mengikuti rombongan ni . Dan semua terdiri dari kawan-kawan dan saudara mara kami juga . Pantai teluk batik ni lebih kurang macam Teluk kemang Port Dickson . Persekitaran nye sangat sesuai untuk aktiviti riadah bersama keluarga .

Kami menginap di Crytal Bay Chalet dan saya kurang pasti rate dia satu malam berapa , kemungkinan kami dapat harga yang special disebabkan oleh bilangan kami yang ramai ni .












 
Tapi saya yakin price range penginapan kat Teluk Batik ni tidak la semahal tempat peranginan seperti langkawi atau redang . Insyaallah semua nya effordable . Kalau di ikutkan , saya memang suka stay kat chalet atau resort . Sangat berkonsepkan kampung-kampung , apatah lagi yang menghadap pantai / dekat dengan pantai . Terasaaaaaaaaaaaaaa sangat seperti betul-betul tengah bercuti . Bagi saya selesa dan bersih sudah cukup .

Selama 3hari 2 malam aktiviti riadah kami di sini dan pelbagai aktiviti menarik telah kami lakukan . Salah satu nya aktiviti bermain bola tampar , tarik tali , bermain bola dalam air (air laut ) dan macam-macam lagi . Bukan itu sahaja tetapi pada belah malam nya , kamii juga mengadakan barbecue .








Tempat ni best sebab tak ada rules yang ketat . Agak bebas untuk bergerak ke sana ke sini . Dan yang paling penting tempat ni meriah tak kire siang atau malam . Jadi kepada sesiapa yang nak berjalan-jalan ke sekitar kawasan atau pun berjalan di pesisir pantai pada waktu malam pun tak jadi masalah . Sebab pengunjung-pengunjung kat sini semua akan ambil angin di sekitar pantai .





Hari kedua di sini , kami habiskan masa dengan berjalan-jalan ke sekitar teluk batik . Kami juga singgah di tempat / gerai yang menjual barang-barang saguhati / sovenir .






Kalau dah datang bercuti tak sah lah kan kalau kita tak beli ole-ole untuk di bawa pulang . Simpan sebagai kenang-kenangan . betul tak ? hehe . Yang best nye , gerai-gerai tu cuma bersebelah je dengan chalet kami . So kami nak berjam-jam cari barang pun takde masalah . Sebab dekat sangat dengan chalet , takde lah ada yang sesat jalan nanti kan ? heheee







Pada malam terakhir kami di sini , lepas je dinner kami semua ke pantai . Bentang tikar . Ada yang baring , ada yang duduk . Masing-masing sedang ambil feel masing-masing time ni . Pastu kami ramai-ramai menyanyi kat tepi pantai tu diiringi dengan bunyi gitar . Ada some of fren yang bawak gitar time ni . So feel dia lebih sikit lah . huhu .








Hari ketiga pulak , sebelum kami berangkat pulang ke KL . Kami semua pergi berjalan ke Dataran Teluk Batik ni . Untuk ape ? untuk ape lagi kan ? bergambar lah . hahaha Ni salah satu aktiviti wajib kan ? hihii Saya kurang pasti ape simbolik dataran ni tapi kawasan dia agak lapang . Tempat ni mengingatkan saya pada Melaka . Ada sejarah nye tersendiri . Kalau korang nak tahu , sila google yer . heehee






1 comment:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    Menyediakan Deposit Via Pulsa TELKOMSEL / XL
    Dompet Digital Via OVO, DANA, LINK AJA DAN GOPAY
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : +855 88 868 8229
    Online 24Jam Bosku
    www.dewa-lotto.site
    www.dewa-lotto.club

    ReplyDelete