Wednesday, January 18, 2012

Baru Ku Sedar dan Aku Bersyukur Ya Rob !!

Assalamualaikum . Pagi ni baru aku tau bahawa bukan smua org hidup bahagia/gembira walau pada zahir nya mereka nmpk happy2 je . Adakala nya , apa yg mereka hadapi adalah lebih teruk dr apa yg kite hadapi . Kita selalu mengeluh pada allah , knp begitu knp begini . tapi kita tidak tau knp allah bg ujian itu pada kita . Sbb allah syg pada kita . Dia tak mau kita lalai . Tiap kali solat kita meminta-minta pada DIA tapi bila allah berikan kita kesenangan .. Kita selalu lupa pada DIA . Sama la jugak seperti aku . Aku juga manusia biasa . Yg selalu alpa malah masih belum sempurna . Kdg2 aku byk mengeluh tentang kehidupan . selalu bersedih . merasa kosong . Dan adakala nya aku tertanya-tanya , knp Allah x bantu aku ? Knp allah xkurniakan aku sinar kebahagiaan . knp aku di duga . Sampai kan aku sendiri Give up ! Tapi aku tetap bersyukur . SEBAB allah masih sedar kan aku . Selalu saja ada petunjuk bg aku utk kembali kepada NYA .

" sekalian ketahuilah bahawa sesungguhnya ALLAH suka akan rintihan hamba-hambanya tatkala kita berdoa kepada-Nya,ALLAH rindu untuk mendengar suara kita merintih mengharapkan hajat kita di perkenankan. "

Artikel ni la yg buat aku tersedar . Ya Allah betapa alpa nya aku kepada mu . Semoga ENGKAU sentiasa memberi kesedaran pada aku ya allah .
Ya Allah jgn la kau uji aku lbh dr kemampuan ku . Jadikan la aku seorang yg sabar . Sesungguhnya Kau maha pengampun lagi maha mengasihani . Amin .

1 comment:

  1. JOIN NOW !!!
    Dan Dapatkan Bonus yang menggiurkan dari dewalotto.club
    Dengan Modal 20.000 anda dapat bermain banyak Games 1 ID
    BURUAN DAFTAR!
    Menyediakan Deposit Via Pulsa TELKOMSEL / XL
    Dompet Digital Via OVO, DANA, LINK AJA DAN GOPAY
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : +855 88 868 8229
    Online 24Jam Bosku
    www.dewa-lotto.site
    www.dewa-lotto.club

    ReplyDelete