Sunday, March 16, 2014

Spring Holiday | First Day In Hong Kong

Ollaaaa


Bertemu kembali di siri kedua percutian musim bunga saya yang sangat adventure dan penat tak terkata ni . Untuk pengetahuan korang , Waktu di Hk adalah sama dengan waktu di Malaysia cuma yang berbeza siang dan malam di Hk lebih awal dari malaysia . Percutian di Hk ini boleh diklasifikasikan sebagai percutian yang sangat memenatkan bagi saya . Nak tahu kenapa saya cakap macam ni ?


Jeng jeng jeng >>>>>>










Inilah punca penat dan sakit yang tak terkata apabila kaki melecet pada hari pertama saya sampai di Hk . Apetah lagi dengan terpaksa mengheret luggage seberat 11kg kehulu kehilir , naik turun MTR dan mendaki tangga yang tinggi amat di Tsim Tsa Tsui Exit ape ntah *dah lupe








Nampak je tangga nih terus melopong mulut terdiam kaku *TETTTT
Baru daki half je , rasa nak tendang je luggage tu ke bawah . Ya ampunn dugaan sangat okeyh?
Dengan kaki melecet , penat yang tak terkata . Memang rasa nak pengsan kat situ gak ! Grr


Sesampai je kat atas tu , fuhh lega sangat bile tengok hotel sebelah MTR je . Wahh best-best . *Melompat terkinje-kinje hahaha
Tanpa melengahkan masa , terus menuju ke Lift dan kena beratuq sampai 4-5kali lift turun baru boleh naik . Mana tak nye , lift  comel yang amat . Dalam lift boleh naik 3-4orang ja termasuk luggage . Kalau banyak luggage , mau 2 orang ja boleh naik . Haiyaa Parahhh~







After check in , terus humban luggage dan segala bag yang dibawa andddd bariinnggggggg !
Oh my god ! Syok gile dapat baring nih . Memang heaven sangat setelah berhempas pulas menempuh dugaan dan cabaran sewaktu perjalanan nih . *Perghh ayat aku cam ape je kan ? hahaha


Ni bilik kiteorang >>>>




Korang rasa okay tak ? Sekangkang kera je haha
Yang penting tandas cantik dan bersih . Ada water heater , aircond dan kipas . Okay dah ngam sangat dengan keadaan diri saya yang tak tahan sejuk . Tido kipas menghala kat kawan je . Saya tidur lena dengan tak berkipas and aircond dan berselimut tebal . Ko mampu ? Hehe






Bersambung ~~

No comments:

Post a Comment